• TR
  • EN
  • 0 224 441 17 43
  • info@teknikerbend.com.tr

Bükme Kalıbı, boruların etrafında bükülmesine izin veren ve bükülmüş boruların ortaya çıkan şeklini tanımlayan bir araçtır.

Bükme Kalıbı seçimi, bükülmüş borunun parametrelerine ve bükme makinesine bağlıdır. Bu parametreler, bükme kalıbının boyutu ve şekli üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Oluğun boyutu dış çapa, merkez hattı yarıçapına ve maksimum bükülme derecesine bağlı olacaktır. Bükme kalıpları en yaygın olarak cıvatalanır. Flanşlar kullanılarak doğrudan makineye sabitlenmesi de mümkündür. Kalıp genellikle bir anahtar kullanılarak sabitlenir.

Spool

Makara Kalıpları, çıkarılabilir kavramalı tam daire kalıplardır. Bükme için uygun maliyetli bir seçenektir ve kullanılan en yaygın bükme kalıplarından biridir.

One Piece

Tek Parça Bükme Kalıpları, çıkarılamayan bir kavramaya sahip katı kalıplardır. Yukarıda belirtilen Makara Bükme Kalıbına benzer şekilde, Tek Parça Bükme Kalıpları da endüstri genelinde inanılmaz derecede yaygındır.

Partial Platform

Platform Bükme Kalıpları, makinede desteklemek için bükme kalıbının çevresinde ek malzeme gerektirir. Kısmi Platform, bükme kalıbının yalnızca bir tarafında ek desteğe sahiptir.

Full Platform

Platform Bükme Kalıpları, makinede desteklemek için bükme kalıbının çevresinde ek malzeme gerektirir. Tam Platform, bükme kalıbının her iki yanında ek desteğe sahiptir.

Flange

Flanş stili kalıplar, bir alet direği ve somun kullanmak yerine cıvataları kullanarak doğrudan bükme kafasına monte edilir. Bu, araç direğinin sığmayacağı çok küçük CLR'ler için kullanışlıdır. Flanş kalıpları makaralı, yekpare veya üstte at nalı kalıpları olarak yapılabilmektedir.

Horseshoe

At nalı bükme kalıpları tam olarak göründükleri gibidir – bunlar U-şekilli kalıplardır. At nalı takılabilir veya tek parça olabilir. Ayrıca uygulamaya bağlı olarak çift kavrama kalıbı olma özelliğine de sahiptirler. Çift kavramalı kalıplar, kalıbın ömrünü uzatabildikleri ve her iki taraftan da kavramaya olanak sağlayabildikleri için ek değer sağlar.

Wagon Wheel

Vagon tekerleği kalıpları, bir kalıbın CLR'si çok büyük olduğunda, tipik olarak 20"'den büyük olduğunda kullanılır. Bu tip kalıp, paradan ve ağırlıktan tasarruf etmek için kullanılır.